Thursday, August 25, 2011

Papa

Assalamualaikum,


Tak lama lagi nak raya which tinggal lagi 5 hari. Persiapan yang mungkin banyak lagi kena buat but ala kadar sudah memadai. Agak excited tahun ni untuk pulang berhari raya mungkin sebab dah practical so rasa stress bekerja..Maybe? Hehe


Aku nak share story about my lovely dad/papa. Ini mungkin kali kedua aku bercerita kat blog aku pasal papa. Tapi kalau lebih, sorrylah sebab aku pun tak ingat.


Raya menjelma so banyaklah dengar lagu-lagu raya. Tahun ni raya sebak jugak (time tulis nie) bila teringat papa. Arwah papa yang tak banyak memori aku ingat pasal dia.




Sad..=(



Banyak yang mengajar aku supaya menjadi cekal dan tabah dalam semua yang aku lalui. Sepanjang pemergian arwah, aku cuba berdikari. Sesusah mane pun aku perlu laluinya. Coming soon memang ada dugaan yang aku cuba hadapi dengan penuh cabaran.



Usaha memang tak pernah lekang dari diri aku. Aku berusaha sedaya mampu untuk menyelesaikan masalah. Papa banyak memberi sumber inspirasi untuk aku hadapi semuanya.


Aku tahu papa bukan sorang yang sempurna malah bukan seorang yang orang lain akan kagumi tetapi bagi aku arwah papa aku seorang yang sanggup melakukan apa saja untuk kejayaan masa depan anak-anaknya.


Rindu sangat dengan arwah. Seriously! Aku cuba jadi anak yang berjaya suatu hari nanti tanpa bantuan sesiapa. Aku cuba berdikari. Masalah aku tidak perlu orang lain tahu sebab bagi aku ianya tidak penting buat orang lain.



Aku adalah aku which aku tetap manusia yang akan berasa sedih even selalunya aku akan berlakon menjadi cool and relax. So memang sedih sebab ini tahun ke-8 papa aku tiada. Miss him so badly!!!



Aku tahu aku kena kuat. Aku kena tabah sebab kalau tak semua orang akan jadi lemah. Aku perlu tunjukkan kepada semua yang aku boleh buat. Walaupun tanpa bantuan orang lain. Aku tahu aku boleh.



Pada sesiapa yang baca entry ni, aku cuma nak cakap yang korang tak perlu kesiankan aku tapi kalau nak sedekahkan surah al-fatihan buat arwah is my pleasure. Thank you so much. Aku tak suka buka cerita bout my dad sebab aku tak suka orang kesiankan aku. Aku okey dan aku boleh berdikari. Itu yang penting k.



Aku hanya boleh mendoakan kesejahteraan arwah di sana. Papa sentiasa dalam ingatanku. Love u papa!!!


Miss u, Papa



*al-fatihah to my lovely papa, Ahamad Jailani bin A. Hamid









*picture ihsan dari atok google.Tq




No comments: