Monday, July 4, 2011

Wordless for future

Assalamualaikum,

Lama tak berkunjung di dunia ku ini. Dunia yang sentiasa buat aku terbuai bila aku singgah di sini. Banyak yang berlaku dan akan berlaku. Perkara yang buat aku rasa tak selesa dan tak sabar menanti.

Apa yang aku perlu lakukan sekarang? Jauh di sudut hati aku, aku rasa sedih sangat-sangat. Kenapa aku perlu terikat dengan tempat yang aku tak suka ni. Aku penat dan betul-betul terseksa. Aku tak suka. Aku nak pergi jauh. Aku harap aku tak perlu sambung kat tempat ni lagi. Serius aku tak suka.

Banyak benda yang buat aku tak suka dengan tempat nie walau berjuta kali aku memaksa hati dan diriku supaya kekal ceria dan terima semuanya. Tapi aku tak boleh. Ini bukan tempat aku. Aku terpaksa hipokrit bila berada kat sini. Aku tak boleh terima dan aku tak rela memberi. Aku jadi orang lain kat sini. Aku benci. Semua aku pendam. Aku tak nak sambung kat sini lagi.

Aku perlu buat keputusan. Keputusan yang aku sendiri tak tahu penghujungnya. Aku kelu dan kaku menghadapi hari tu. Aku perlu pergi jauh dari sini. Aku tak suka. Aku betul-betul tak suka. Jangan sape-sape paksa aku lagi. Cukuplah. Aku nak cari tempat aku. Tempat yang betul-betul buat aku gembira. Aku tahu tak ada sape kisah mana tempat yang aku suka and gembira. Tapi aku kisah dan aku akan cari tempat tu juga.

Aku tak kisah even aku terpaksa lari dari bidang aku sekarang sebab aku betul-betul rasa tak suka dengan tempat sekarang nie. Tak siapa tahu yang aku sentiasa menangis dalam hati sebab aku benci tempat ni. Tak ada perkataan yang mampu menggambarkan kenapa and apa yang terjadi sampai aku tak suka tempat nie. Tak ada. Hati dan perasaan aku dapat rasa ini bukan tempat aku. Aku akan pergi juga. Kalau bukan sekarang, nanti bila tiba masanya aku akan pergi.

Aku sentiasa berdoa agar aku dapat kekal menghadapi dugaan aku sekarang. Lindungilah aku. Sebelum aku melangkah pergi. Aku perlu kekal utuh dengan keputusan aku nanti. Aku nekad.

No comments: