Wednesday, July 6, 2011

Pregnant ke tak?? Nak bagi ker??

Assalamualaikum,

Jangan korang terkejut lak tengok tajuk entry aku nie. Ini bukan entry nak buat statement tau. Hehehe. Ini entry yang aku rasa isu sensitif bagi seorang perempuan ye. Aku nak mintak maap kalau ada sesiapa tak setuju or tak suka entry aku nie. Maap. Bukan aku sengaja nak malukan orang perempuan or nak menunjukkan aku ni kurang ajar ye... Jauh sekali. Cuma entry nie aku buat sebab banyak persoalan yang bersarang dalam minda aku berkaitan dengan isu nie. Hehe..

Penah tak korang naik LRT, monorail, or pape public transport yang kena naik ramai-ramai? Kalau ada, aku harap korang paham ler ape yang sering aku pikirkan nie. Bukan nak bagi malu tau. Just benda nie aku selalu pikir. Tak boleh tak pikir.

Bile naik public transport tuu penah tak korang jumpa orang yang pregnant or seakan-akan pregnant? Mesti ada kan? Aku bila naik public transport nie, aku kadang-kadang tak suke and malas nak duduk. Sebab pe, bukan sebab nak duduk kena bayar or pe.. Tapi sebab bila duduk, datang la pula perempuan yang seakan-akan mengandung or memang betul-betul mengandung.

Kalau perut die besar, senanglah nak detect kan? Kalau yang perut ala-ala buncit tuu macam mana? Serius kalau dalam tuu, aku akan tengok perut orang betul-betul sebab aku tak nak lah dilabel sebagai perempuan tak berperikemanusiaan. Rasa tak best lak kan?

Tapi confius betul bile tak tahu orang tuu hamil ke x. Sebab dieorang pun tak pakai name tag kan. So aku memang tak tahu nak bagi tempat duduk ke takk. Tak bagi rasa bersalah. Bagi lak rasa macam kena tipu. Kalau die betul-betul hamil tak pe lah.. Tak de hal... kalau yang berpura-pura or memang tak sengaja tuu macam mana?

Rasa kelakar kan? So sebab tuu bila naik je public transport lagi-lagi time tak ramai orang, memang aku nak duduklah kan. Kalau tak. memang aku malas nak duduk. Takut terjadinya isu begini. Hehe...

Tuu je yang aku nak cakap. Kekeliruan yang boleh menyebabkan rasa bersalah. Huhu... Daaa

No comments: