Thursday, June 9, 2011

(review movie) DIARY OF A WIMPY KID 2..Klakar giler cerita nie..ahahaah

Assalamualaikum,

Siapa yang dah tengok cerita nie? Actually semalam dengan tak sengajanya aku, my sis and abang aku TERtengok ye cerita nie sebab semua cerita lain dah habis or tempat duduk tak best.

Takpe-takpe, next time boleh tengok Kungfu Panda or Insidious lak. Hehhe.. Ini pun wayang FREE kan.. Pe lagi, memang aku sukalah kan..

Cerita ni berkisar mengenai sebuah family yang mempunyai 3 orang anak lelaki. Adik-beradik yang selalunya tak akan aman bila berjumpa. Ada je yang tak kena.

Si abang sulong aka Rodrick yang liar tapi walau macam mana pun still hormat parents die. Ada band rock n roll and bercita-cita nak jadi artis fofuler.. Suka sangat kenakan si Greg.

Si angah pula aka watak utama bernama Greg. Budak yang rasa diri die macam best jek sebab die nie selalu sangat Day Dreaming. Die suka dekat sorang budak perempuan baru nie, Holly pe tahh...Tak ingat. Die rasa die nie selalu kena buli dengan Rodrick and adik die yang kecik, Manny.

Adik kecik, Manny. Cute sangat-sangat sebab die pandai cakap 1 ayat je sebab mak die selalu guna ayat tuu kat si Greg... "I'm only 3".. Ayat yang tak boleh blah aka alasan untuk die buat ape je kat abang die. Hahhaa

Ini cover depan Greg dengan si abang die yang sengal..Hahahahaha


Time nie memang kelakar sebab mak dieorang nie aka penulis 1 ruangan nasihat untuk semua. Mak dieorang nie selalu cerita pasal family bahagialah, cara nak dapatkan kejujuran, kisah adik-beradik mesra and banyak lagi yang membuatkan si Greg nie rasa bersalah.

Yang tak boleh blah bila die cakap pasal kejujuran yang mak die suruh tanamkan dalam diri die. Rasa kelakar giler...

Keadaan adik-beradik yang bermusuhan nie makin teruk bile dieorang bergaduh kat gereja. So, mak dengan ayah dieorang denda dieorang nie supaya fahami diri masing-masing dan berhenti bermusuhan.

Serius cerita nie kelakar. Tapi bila masuk wayang macam lawak pun ada sebab majoriti yang tengok cerita nie mak dengan anak-anak. Tapi takpe...nak tengok dengan atok, nenek, awek, etc semua boleh.

Bagi aku cerita nie amat best bile tengok dengan adik-beradik sendiri sebab aku dapat rasa cerita tuu dengan reality hidup aku even tak de lah sama betul kan..Hahaha.. Cerita yang betul dan nyata bagi aku. Ada FEEL lah orang cakap. Hehehe

Oleh dengan itu...jeng jeng jeng..aku bagi 4.5/5 bintang. Hehe.. Okay r tuu kan. Tapi yang paling aku tunggu untuk tengok cerita Transformer and Harry Potter. Tuu jelah yang aku tunggu sesangat sekarang nie. Tiket untuk transformer aku dah sediakan time shopping kat Mydeal untuk diskaun harga tiket and popcorn. Hehe... Excited giler nie!!!Hahahaha... Daaaa

No comments: