Monday, September 5, 2011

Sayu di pagi Isnin

Assalamualaikum,

Selamat Hari Raya buat semua. Tak putus-putus aku ucapkan kepada semua yang sudi singgah di blog aku yang tak seberapa ni.


Hari ini adalah first day aku sebagai YES trainee kat tempat aku penah training sebelum raya ni Bulan ini adalah bulan ke 7 aku berada di sini. Agak gembira jugak lah kan tapi datang-datang je dapat lak tengok benda sayu.


Memang sedih jugak bila tahu pe yang berlaku ni. Masa kejadian tidak dapat diketahui. Saksi utama yang melaporkan kejadian melihat semuanya sudah terjadi. Tidak dapat melakukan apa-apa.



Mesti korang nak tahu kan apa yang berlaku??



Jeng jeng jeng...



Kalau tengok sila sedih. Tq..=(







....


Berdasarkan gambar, aquarium kat department aku ni sudah pecah yang menyebabkan isi-isi di dalamnya mati dan hanya beberapa hidupan yang dapat di selamatkan. Akibatnya hampir seluruh department aku basah dan berbau hanyir ikan.


Aquarium ni dulunya penuh dengan ikan-ikan serta hidupan yang hidup di dasar lautan. Air dan semua punca hidup sama dengan di laut tuu. So bila basah, abisla carpet semua berbau hanyir air laut.


Pekerja-pekerja cleanerlah yang paling kesian. Kena bersihkan, keringkan, basuh dan keringkan balik. Dari pagi sampai sekrang tak siap-siap lagi (7.00 am - 4.30 pm). Penat giler koottt... Sejarah aquarium tuu pun dah lama kat syarikat ni. Sejak MD yang lepas lagi.



Kini hanya tinggal baki2 aquarium yang kosong. Lepas nie, aquarium nie pun akan dibuang kott..



Memang sedih gaklah bagi aku sebab aku selalu berhenti depan ikan-ikan nie dan kacau dieorang semua. Aku selalu kagum dengan ciptaan Alllah S.W.T. apabila aku melihat batu karang dan semua hidupan dalam tuu.



Sekarang semua tak ada. Ingatkan pagi-pagi ni boleh la bersuka suki kejap tapi malang memang tak berbau. Sedih sebab semua ikan tuu mati. Lagi sedih bila tengok bangkai-bangkai ikan terdampar macam tuu je...


Sedihnyer tengok ikan comel nie.... ;(



Aku doakan ikan-ikan nie akan bahagia di sana. Aku sayang dan suka ikan-ikan nie. Sedih sangat bila tengok semua terdampar sayu tidak bergerak. Selamat tinggal ikan sayang. Will be missing all of u soo muchh..... !!!!





;((

2 comments:

alin said...

ALAAA IKAN MATI..DAH LA COMEL..

JQ said...

tuu larh...cian...nie pun xmsukkn pic nemo...