Thursday, May 24, 2012

Blog Hilang!!!

Assalamualaikum dan Hi,


Semalam aku cuak jugalah sebab secara tiba-tiba blog aku hilang dari pandangan! Serius terkezut berukz juga lah time tu. Dah la tengah approve contestant untuk GA aku. Perghh.... Sabar jela.




Nasib baik aku penah baca beberapa orang blogger yang sebelum ini menerima kesan yang sama dengan aku. Blog hilang secara tiba-tiba. 


Kali ini nasib tak menyebelahi aku dan aku dalam keadaan panik masih mampu bertenang. Pagi ni aku cari lagi blog aku tapi hampa. Masih begitu. Sayang seribu kali sayang. So, aku google dan terjumpa artikel ini yang mengajar macam mana nak buat kalau blog hilang.


Senang saja, log in dalam blogger macam biasa. Apa yang berlaku adalah Blogger akan minta no telefon atau voice mail untuk pengesahan owner blog itu sendiri. Then, aku pilih la no telefon. Isikan no korang dalam ruang yang disediakan dan tekan 'enter'. Tunggu message sampai dari Google. 


Masukkan kod pengesahan yang Google hantar ke dalam tempat yang disediakan. Then tekan 'Verify'. Senang dah mudah lepas tu korang boleh tengok balik dashboard korang semua. 


So aku nak mintak maaf le buat sesiapa yang nak masuk GA aku tapi blog dah diremove semalam. Mungkin sebab ramai sangat yang masuk blog aku sebab itulah kena block kejap. Kira macam 'abnormal' activity la. Yela, blog aku ni mana ada ramai nak masuk dan komen sebelum ni kan? 


Apa lagi? Jom la join 'GA Cik Jajika Senang Je' sekarang!!...hehe










nota kaki: maap maap maap =)

2 comments:

SumeSakan said...

x pernah jadi ag...bagus gak kongsi nih mana tau next time jadi leh refer sini...hehehehe

JQ said...

yeke? berhati-hati lain kali.. Panik juga kalau terkena tuu..hehe