Tuesday, May 8, 2012

Big Chicken Grilled Burger

Assalamualaikum,


Sejak dua menjak ni banyak juga kedai yang menjadi kreatif dan inovatif menjual burger. Aku terfikir jugak ada nama lain ker bagi burger ni? Nama ejaan Melayu la maksud aku. Ker ejaan nyer jadi beger? Macam kelakar kan? Hehe.


Paling femes sejak akhir-akhir ni yang area Wangsa Maju tuu. Burger pe ye nama dia? Lupa. But aku pernah pergi sekali (sebab dekat dengan rumah aku je pun), serius tak tipu ramai giler orang. Yang datang kena ambil no giliran okay. Jangan main-main. 



Bila perut kebulur, hidupkan enjin terus jalan la. Apa lagi kan. Misi jalan-jalan cari makan. Niat hati dan rasa tekak macam nak makan burger. Then terus ke area Keramat untuk mencari burger tepi jalan. Tak nak makan McD sebab dah selalu sangat tengok (McD depan rumah ye bukan sebab selalu makan =P ).


Last-last terserempak dengan burger grill ni. Mula-mula rasa suspicious juga. Tak pernah beli so tak tahu sedap ke tak. Nak kata ramai beli tak juga tapi tak ada la sampai tak ada orang. Bagi aku harga pun okay je kot. Murah dan memang berbaloi.


 Sedapnyer


Ini dia burger yang telah dipotong dan sedia untuk dimakan. Sangat-sangat besar dan berbaloi dengan harganya. Menu yang seperti Kambing, Daging dan Ayam. Boleh pilih nak besar atau separuh okay. Kalau agak-agak tak larat nak makan, boleh pilih separuh ye. Jangan risau.


 Besar dan sangat berbaloi


Yang aku beli ni besar. Kongsi berdua dengan kawan aku. Sedap tau. Daging pun lembut dan memang masak. Harga burger ni RM6 (besar) dan RM4 (kecil). Aku tambah cheese so harga burger ni jadi RM7. Share berdua tapi kenyang giler. 


Aku sangat-sangat mengesyorkan kat sesiapa yang nak cuba makan ye. Boleh tanya aku sendiri. Senang sikit nak bagitahu maps kedai ni. 
















nota kaki: niat nak puasa tapi lapar giler sampai buat entry makanan. nak lunch cepat!!! hahaha



























No comments: