Thursday, January 19, 2012

Siapa Nak Kaya?

Assalamualaikum,


Agak lama rasanya tak update blog cabuk ni kan. Well, orang bekerjaya memang selalu sibuk kan. Hehe


Tadi terbaca entri dari Abang Ben. Mengenai $$. Aku rasa semua orang mesti dah tau kan pe maksud simbol yang memang femes kot.


Korang sedar tak apa kaitan blog dengan $$? Aku tahu mesti ramai yang tahu tapi ada juga yang tahu and tak lupa kepada yang buat-buat tak tahu. Jom scroll ke bawah.


Fakta-fakta yang agak meyakinkan:

* Bila berblog boleh buat duit sebab boleh pasang iklan dan dapat duit bila buffering earning through unique visitor. Macam mana nak kira aku tak tahu. So sila jangan tanya. =)

* Boleh buat blogshop online. Jual-jual barang, jual services, jual pape yang patut dijual. Tapi sila jangan jual diri, maruah or pape yang melanggar undang-undang Malaysia. Sebab kalau korang kena tangkap mesti korang sebut nama aku kan? Hehe.. So sila selamatkan diri aku.

* Paling canggih buat MLM. Teror gila. Zaman sekarang memang berlambak MLM buat through blog ni. Ingatkan bisnes pe rupanya harammm...MLM jugak. So hati-hati dengan propaganda mereka.

* Sebab $$, ada yang tulis bukan-bukan kat blog sebab nak dapatkan buffering tinggi. Agak-agaklah kan. Jangan duk aniaya Mak, Pak, Anak orang. Better share info berguna seperti Tips Kuruskan Badan ke, Tips Membaca Al-Quran ke. Bagus pe..

* Last sekali ada jugak yang berblog sebab itu kerja mereka dan itu adalah kerjaya mereka untuk tampung keluarga dan diri. Rasanya Abang Ben pun sama kot.. hehehe =)


Okey, aku rasa itu beberapa fakta yang aku cuba bebelkan. But aku nak bagitahu yang aku berblog ikhlas dari hati. Tak kisah buffering tinggi ke tak janji aku puas bila berblog. Alhamdulillah..=)


Nota kaki : berblog bila inginkan kepuasan berganda

3 comments:

nur said...

Yeah... Berblog dari hati...

Anonymous said...

oh aq benci MLM...xpasal2 duit aq burn 200 gara2 pujukan awek sdri..
follow u

JQ said...

Nur: Ye2...suka sebab natural..be ourself sudah...hehe

ezan: yeke? hati-hati. kena ingat yang duit tu bukan macam mainan. membazir je... =)