Monday, March 2, 2015

Pemanasan Global

Assalamualaikum semua,

Alhamdulillah sudah masuk bulan baru, tahun baru. Well, cuma aku je yang tak perbaharui post blog aku ni. haha. Sorry, sejak kerja pakai laptop ni memang aku malas sikit nak menaip. Walhal orang lain kalau pakai laptop lagi rajin kan. Tapi den ni terbalik pula.. kehkehkeh


Okey, murid-murid. Kali ini ada topik serius nak post sebab lama tak update punya pasal. So nak jadi cikgu GARANG!! hahaha.. (poyo jek.. kekekek)


Actually, aku sendiri pun tak berapa mahir. Tapi aku baru je google info dan beberapa gambarajah yang boleh membantu pemahaman kita bersama. Disebabkan aku perlu menyediakan satu info untuk bulan Mac ini, maka marilah kita bersama-sama memahami topik ini.






Okey, biar aku berterus terang. Actually aku cuba besarkan gambarajah kat atas tapi tak dapat tengok details tulisan tu. hahaha.. So kita boleh rujuk gambarajah terakhir jela ye murid-murid...huhu..


Akhir kata, kita kenalah menjaga bumi kita ini dari menjadi mangsa kepada segala keburukan yang kita lakukan. Lagi manusia, robot dan haiwan boleh sakit dan rosak, lagi la pula bumi dan alam sekitar.


Papai!!

No comments: