Monday, December 12, 2011

Sunday Walks

Assalamualaikum,


Rasa dah lama tak update blog ni kan. Since ulang tahun kelahiranku minggu lepas, ramai wish di Facebook. Terima kasih la ye..hehehe


Semalam sebenarnya bercita-cita nak join my sista dan her husband's family pergi jalan-jalan ke Zoo Negara. Tetapi akibat kelewatan so saya tidak dapat join sekaki even dah nak sampai ke sana (jangan tanya kenapa tak terus masuk ye..). So setelah penat lelah + penat berjalan laju + sedih kena tinggal = ambil keputusan nak mengular sensorang. Serius aku pergi sorang-sorang je.


Mula-mula memang rasa tak confident dan macam tak best nak pergi kan. Akibat perasaan yang bergelora then aku teruskan juga hasratku itu. First planning konon-konon nak pergi Midvalley. Kan ada MPH punya sale tuu. Hahah.. Tapi setelah mengenangkan pengalaman aku naik KTM, terus aku cancel. Naik LRT Kelana Jaya dan still belum tahu nak pergi mana.


Ingatkan nak pergi ke Masjid Jamek tapi pikir-pikir buat apa. Bukan aku nak shopping pape. Lagi pun masa tuu awal lagi. So, aku terus melangkah ke KLCC di mana aku tukar train sebab dah sampai Dang Wangi. Hehe..


Habis penat pusing 1 KLCC then aku terus teringat kedai buku Kinokuniya. Disebabkan dah berkurun aku tak menyinggah ke sana, aku carik papan directory. Dah tahu kat mana apa lagi..Laju jela kaki melangkah..haha


Aku lepak kat sana hampir 3 jam lebih. Dari pukul 10 lebih sampai pukul 3. Boleh caya tak? Rasa macam heaven tau time tu. hehe.. Semua section aku pergi kecuali section bahasa cina. Tak faham, macam mana nak baca. huhuhu


Bila belek-belek buku tuu ada juga TER-tidur...ahaha... Yela, lagu dalam tuu bukan main mendayu-dayu lagi. Memang aku pun apa lagi..hahaha


Mesti korang tanya kenapa aku pergi sorang-sorang kan? Yela, aku tengok dalam handphone aku semua pun tak ada yang macam available. Lagi pun aku jarang buat kerja tak betul ni. Dah lama tinggal. So, bila buat balik rasa best juga jalan sorang-sorang. Tak payah pikir apa orang lain nak. Janji kita selesa sudah.. hhee


Sambil-sambil tuu, aku juga tunggu Aiman balik dari Johor. Lepas habis pusing-pusing tengok pokok Krismas, aku pun terus beli roti dan menyusur ke Masjid Jamek dulu. Perghh...cair aku tengok barang-barang kat sana. Serius woo.. hahaa..


Next week or month aku nak beli beg. Cantik-cantik. So kalau aku rajin, aku update dan jual kat orang lain dengan harga murah. Tak sampai pun RM30.. Percaya tak?? ehhee... Ye, aku nak buat kerja-kerja amal sikit. Aku beli murah dan aku jual murah. Aku amik untung sikit je.. Tak baik amik banyak-banyak..hehe


Semua itu perancangan kemudian harila..hehe... Kalau tak ada orang nak beli, memang aku yang pakaila kan. Aku peduli apa. hahaa.. =D


After that, terus aku pergi ambil Aiman sampai tertidur-tidur aku kat TBS tuu.. Peduli apa aku. Dah aku penat. Hahaha.. Lepas jumpa dan terus balik lepak. hahahaa


So, kita tunggulah bila lagi nak buat kerja gila tuu kan. Insyallah sapa-sapa nak join dipersilakan. Sekali sekala kita berjalan mengikut kaki. Cuma jangan selalu ye..ehhe


nota kaki: best juga jalan sorang-sorang. cuma sedih tak dapat pergi zoo..=(

No comments: