Thursday, September 16, 2010

Eid 2010

Tahun ni raya tak seperti yang sebelum ni. Lagi2, a.pol kawin masa raya kedua tu..So, xde r raya lama sangat. Berbeza r dengan tahun2 yang sebelum ni. Bukan aku or kami tak ikhlas tapi kami lagi suka kalau tanggungjawab yang dibahagikan tu sama adil dan saksama. Tu je..Kalau tak boleh, baik tak payah. Membazir pahala aku je duk kutuk or ngumpat korg. Rasa macam family kiteorg ni bagai family tiri! So F**K r!! Memang marah giler...Tapi bile aku tengok situasi tu, aku dapat rasa, macamne mama dilayan oleh family die skrg, aku akan dapat rasa gak. Bayangkan, skrg pun aku je yang mama suh buat keje. Orang lain mama jarang panggil. Sebab mama rasa aku boleh buat keje or sebab mama memang aku je yang buat keje? Penat aku pikir smpai aku rasa, aku nak pergi jauh dari rumah ni. Aku tak kan aman di sini. Aku bukan tak penah cakap. Penah tapi same je. Myb sebab sekrang aku tak de harta yang buat mama pndang aku. Aku tahu aku tak boleh bagi mama apa2..Tapi kenapa sampai macam ni? Susah sangat ke nk adil and saksama? Tu je aku mintak!!

Kalau aku kawin, aku tak nak spe2 tlg buat pape. Fmly just dtg time wedding je. Tu je..So xde r yg bising2 sume. And bile dah kawin, aku tak nak jadi macam mama. Aku akan jadi yang terbaik untuk anak-anak aku. Aku akan terapkan lebih nilai kasih sayang kat dieorang dan tak ada pilih kasih!! Sume sama..Paz 2 every week ad hari keluarga. Smue citer probs or pe yang berlaku kat dieorang. Having fun...dan yang penting, nilai agama harus lagi kuat...tak macam aku...Aku nak masa depan dieorang berbeza dengan aku. Ilmu mereka harus lebih dari aku. Tu je...

Raya dah hampir ke penghujung. Tapi rasanya macam banyak benda perlu dilakukan. Aku tak sure bout my prac nnt. So aku just akan berserah dan kuatkan semangat aku je. Pape pun yang berlaku aku akan hadapi dan tempuhi dengan penuh usaha dan kesabaran. Sekarang tunggu result yang aku akui agak perit. Aku tak sure bape aku boleh dapat. Apa yang aku rasa, myb just cukup-cukup makan je. Tak de r smpai target aku tu..hehe...

Next sem aku akan cuba kelainan. A few target yang aku harus usahakan.
1. Be more cool and relax
2. Tak nk masuk campur hal2 remeh
3. Tak nk baik sangat. Lantak r spe2 yang rase2 ad probs dgn aku. Ignore them!!
4. Focus on my study and prac
5. More exercise and work out!!!
6. Grab all the valuable opportunity!!!

Esok Aiman akan balik dari Pahang. So excited sebab die nak beraya di rumah aku. Hehe...Hopely all will be just fine...and die xde r se'SLIM' mse die dlu2 2..hehe...Luv him so much. Walaupun banyak masalah yang melanda diriku, aku akan tetap teruskan dengan penuh kesabaran. Next target gak nak focus on my 'ibadat'. Aku akan berusaha!!!hehe...Insyallah.. Nanti aku update lagi k...

No comments: