Friday, November 19, 2010

New Style of Maggi Curry Meehoon Rich

Hah..Inilah menu kami malam ini ye. Mama tak masak sebab penat n yang lain2 lak malas nak masak. So aku decide nak masak something. Ada beberapa menu lain yang terlintas difikiranku seperti Lamb Chop, Ikan Sweer Sour and Banana Split..Hahahaha. Ini bukan lagi pikir k but macam berangan je. Nampak sangat tengah lapar kan. Hahahaha. So aku amik keputusan nak masak maggi kari je. Tengok2 je ada 2 bungkus maggi je tinggal. Aku nak masaklah 1 bungkus. Paz 2 Nina sibuk datang tengok aku masak apa. Bila tanya nak apa, cakap tak ada apa2.. Macamlah aku tak tahu die nak makan. Hehehe.

After beberapa minit, datang lak Eyla kata nak. So aku masaklah dua bungkus. Time tu aku pakai periuk kecik je sebab aku ingat nak masak 1 bungkus. Tiba2 Angah datang kata die baru nak masak maggi tadi tu but maggi dah abis. Kecian lak tengok ada yang tak dapat makan. So aku terpikir nak campurkan meehoon supaya banyak sikit. Hehehe


Maggi Curry Meehoon Rich

Akhirnyer bile aku campur itu, campur ini dapatlah maggi ini. Aku namakan ia 'Maggi Curry Meehoon Rich' sebab ia ada campuran maggi and meehoon. Rich pula sebab dalam ni ada ayam, daging lembu and carrot. Agak rich la...Hehehe.. Agak bangga sebab masakan aku menjadi. Disebabkan kuantiti ia agak banyak so aku tambahlah sedikit serbuk kari dan garam. So bile aku makan tadi and aku tanya dieorang, dieorang kata bolehlah..So aku berjaya!! Yeah!! Hahaha... Inilah hasilnyer sebab suka tengok program masakan seperti Top Chef dan Masterchef. Hehehe.

Best biler kita masak dan orang suka apa yang kita masak tu. Rasa dihargai and kita berjaya buat orang gembira. Itu yang penting. Hehehe.. I luv to cook. Cuma bile luar dari rumah ni, aku perlukan lebih keyakinan untuk masak. Aku masak ni bukan sape2 ajar. Mama just ajar sedikit je selebihnyer aku tibai sendiri je sebab tu bile luar dari rumah ni, aku malu nak masak sebab yang lain2 ada petua masing2 dan cara masak yang mak dieorang turunkan tapi aku ni belajar sendiri jek. Hehe... So give me more time and confident. Mesti boleh. Hehehe


No comments: