Friday, April 23, 2010

Konflik

Seperti yang tertulis di dalam post aku sebelum ini
Keadaan yang lebih genting berlaku
Dia jadi makin ganas
Marah-marah aku
Malah tak terima alasan aku
Aku bersumpah demi ALLAH yang aku lupa nak mesej dia
Walaupun aku sudah berjanji untuk memberitahu ke mana aku pergi, sudah sampai rumah ke belum...
Tapi aku memang jujur padanya yang aku memang LUPA!!
Aku tak tahu kenapa die tak nak terima penjelasan aku
Aku tak tahu dan aku sendiri tak paham
Dia marah aku sesuka hati die
Mencari salah aku tak kira apa pun
Aku sendiri keliru
Penjelasan yang macamne baru die terima???
Bila aku tanya pe yang dia nak sebab aku dah puas meminta maap dan memberi penjelasan tapi dia sendiri pun tak tahu dan tak cakap
Semua ni sebab die penat bekerja je
Itu saje
Sebab tu die cari point nak marah aku
Aku tak penah paksa die kerja
Aku sendiri nak kerja tapi dia lak tak bagi
Tapi bila hal macamni berlaku,
Aku gak yang bersalah..

Bila aku cakap kat budak-budak ni yang aku binatang perliharaan dia,
Semua dok gelak
Dieorang ingat aku buat lawak
Kelakar sangat la tu
Tapi dieorang tak tahu pe yang berlaku sebenarnya
Aku tak dibenarkan ke mana-mana tanpa persetujuannya
Jika aku dapat kuar pun, selalunya mesti berlaku pergaduhan
Itu je la ending bagi semua cerita
Akhirnya aku gak yang menangis

Apa rasanya jika dikurung di rumah?
Pernah rasa tak macam dikawal atau diintip?
Atau perasaan bila nak hangout dengan kawan pun susah??
Semua tu dah jadi lumrah hidup aku sebab aku ni BINATANG PELIHARAAN die
Kalau aku buat silap sket je,
Aku tak dibenarkan keluar
So jangan sape-sape pun ajak aku kuar
Aku ni hanya layak duduk di rumah je

Bergaduh je....
Aku memang penat...
Aku pernah gak berfikir pe yang patut aku lakukan
Tindakan besar yang boleh mengubah semuanya
Maybe we should take a break for a while
Banyak yang kita dah tempuhi selama kita bersama
Aku sayang dia sangat-sangat
Tapi sikap dia buat aku berfikir kembali perhubungan ini
Aku tak nak bila dah kahwin 10 tahun
Kita masih bergaduh pasal hal-hal remeh
Pasal LUPA, Tak Ingat, Tak Sengaja, dll
Aku tak nak semua tu berlaku
Aku sayang dia
Tapi aku sayang diri aku lebih dari segalanya
Aku tak nak bila dah kahwin dan hal-hal ni terjadi sampai boleh bercerai berai family...

Aku cuma nak cakap yang aku memang macam ni
Aku suka hangout dengan kawan-kawan aku
Aku suka keluar
Aku suka enjoy
Tapi dia tak suka aku buat semua yang aku suka
Aku cuma boleh suka apa yang die benarkan je
Aku tak boleh ketawa lebih-lebih kalau ada orang lain
Tapi dengan die je boleh....
Aku tak paham
Kalau dia suka aku
Kenapa dia tak boleh terima sikap aku??
Kalau betul dia nak aku ikut cakap dia / cara dia
Boleh...
Tapi jangan nak marah atau complaint kalau diri aku tu bukan aku lagi yang sekarang
Aku akan jadi pendiam dan cuma bercakap bila perlu,
Tak kan ketawa seperti selalu
Hanya senyum nipis saja
Semua yang aku dulu tu akan hilang
Aku tak kan benarkan dia kembali
Tak kan
Aku takkan ubah balik benda yang aku dah ubah
So jangan tanya dan cari diri aku yang dulu
Sebab aku akan bunuh dia
Tanam dia jauh-jauh
Biar tak siapa dapat jumpa aku yang lama tu
Ini keputusan aku
Sampai bila-bila
Even Aku dengan dia dah berbaik semula
Sebab dia lah yang bunuh diri aku tanpa dia sedari

Aku tak tahu aku patut rasa apa
Sebab semua nie buat aku penat
Aku just nak cakap
I want a break
Aku penat...
Aku tak tahu nak cakap pe lagi
Betul-betul keliru
Ya Allah
KAU kuatkanlah semangat aku
Bagi aku kekuatan dalam menjadi Jazzeyqa yang baru
Aku amat memerlukan-Mu....
Im da new Jazzeyqa....
Jangan pernah minta Jazzeyqa yang lama sebab dia dah lama mati........

1 comment:

JaZz RainS said...

eks...kalo keluar dgn aku dia marah tak? kalo marah mmg mo kene terajang sama aku la kan.